15 Kasım 2013 Cuma

Güney Tirol'ü duymus muydunuz?

Güney Tirol, Merano
Bu sefer Alpler'in diğer tarafında İtalya sınırları içinde yeralan Güney Tirol'deydik... Doğa, o muhteşem güzelliğiyle bizi mest etti, kendine birkez daha hayran bıraktı... Üzüm bağlarıyla, kendine has şaraplarıyla ünlü bu bölge doğayla geçirilecek bir haftasonu kaçamağı için kesinlikle doğru adres...

Güney Tirol, İtalya sınırları içinde yeralan ancak Almanya ve Avusturya sınırında olduğu için halkının Almanca konuştuğu, üzüm bağları ve elma ağaçlarıyla tam bir doğa harikası. Biz Güney Tirol'de Merano bölgesini seçtik ve dağların dibinde kendimize çok şirin bir butik otel ayarladık. (Otelimiz Pension Weinberg Pension Weinberg, çift kişilik oda gecelik 92€ kahvaltı dahil). Telefonda, otel sahibine muhakkak dağ manzaralı oda olsun diye rica ettiğimizde otel sahibi epey şaşırmıştı. Sonradan anladık ki otelin her yerinde dağ manzarası bulmak mümkün, çünkü zaten dağların dibinde :))

Kaldığımız otel

Aslında Güney Tirol'ün doğasının harika olmasının yanı sıra Güney Tirol'e ulaşana kadar yolda bize eşlik eden manzaradan da bahsetmem gerek. Münih'ten yaklaşık 4 saat süren araba yolculuğu sırasında gözlere şenlik bir manzara bize hep eşlik etti.

Güney Tirol'e doğru...

Yolda mola verip doğanın tadını çıkarttık

Güney Tirol yollarında kahve keyfi
Güney Tirol'e gidiş amacımız doğayla iç içe bir haftasonu geçirmek olunca ertesi sabah erken saatte vurduk kendimizi dağlara... Çok yorucu bir gün olmaması için rotamızı şu şekilde belirledik:

Arabayla 1.404 metreye tırmanıp Prenn'e ulaşacaktık. Oradan teleferiğe binip 1.980 metreye Klammeben'e ulaşacaktık. Orada da hoşumuza giden bir yürüyüş yolunu seçip aşağıya Prenn'e doğru yürüyerek inecektik. Prenn'e tırmanırken manzara git gide o kadar muhteşem bir hal aldı ki arabayı bir kenara çekip fotoğraf çekmekten kendimizi alıkoyamadık:

Prenn'e doğru tırmanırken

Prenn yollarında

ve Prenn'e 1.404 metreye ulaştık

Prenn'de teleferiğe binip 1.980 metreye ulaştık

1.980 metrede bizi karşılayan manzara

Ekim ortası olmasına rağmen yukarıda kar vardı

Yukarı çıktığımızda karlı tepeler bizi karşıladı:

Yamaç paraşütü yapmak için de güzel bir yer

Ve vurduk kendimizi karlı yollara, yürümeye başladık...

Dağ yürüyüşlerinde en sevdiğim kısım doğanın tadını çıkarttığımız mola zamanları :)) Dağlara karşı bu sefer önce süt içtik sonraysa kahve eşliğinde koyu bir sohbete koyulduk....

mola verdiğimiz şirin yer

taze süt :))

güneşlenmek iyi geldi

taze süt

ve arabayı bıraktığımız yere doğru yaklaşık 2 saat süren bir yürüyüşe başladık....

Güney Tirol

Yürüyüş sırasında karşılaştığımız bir aile: Cümbür cemaat dağlara çıkmışlar :))

Çok yorucu olmayacak şekilde güzel havanın ve muhteşem doğanın tadını çıkartarak günümüzü tamamladık.

Güney Tirol'e geldiğinizde otelinizi direk Merano şehir merkezinden de tutabilirsiniz. Biz otelimizin doğanın içinde olmasını tercih ettik, ancak akşam yemeği için Merano şehir merkezine gittik. Şehir merkezi çok büyük olmamakla beraber çok şirin. Şehrin içinden geçen nehrin kıyısında sıralanmış restoranlarda ya da eski şehir kısmında (old city) güzel restoranlar bulabilirsiniz.

Biz Pazar günü sabah kahvesini Merano şehir merkezinde içmeye karar verdik. Şehre geldiğimizde bizi çok güzel bir süpriz bekliyordu. Bizim orada bulunduğumuz haftasonu üzüm festivaliymiş. Şehir inanılmaz hareketliydi. Kurulmuş standların yanısıra, yerel kıyafetleriyle festivale katılanların geçit töreni vardı. Ayrıca bu töreni seyretmeye gelmiş birçok turistte oradaydı.

Merano şehir merkezi ve şehrin içinden geçen nehir

Geçit töreni öncesi

Geçit töreni

Güney Tirol Bölgesi, 3-4 günlük doğa kaçamağı yapmak isteyenlere tavsiye edebileceğim bir bölge. Eğer bağ bozumu öncesi buraya gelirseniz dallarındaki üzümlerle burasının daha da güzel olacağını düşünüyorum. Eğer siz de bizim gibi şehirdense daha çok doğa içinde zaman geçirmeyi sevenlerdenseniz kaldığımız oteli kesinlikle tavsiye ederim. Oraya gittiğimizde ne yeriz ne içeriz peki diyorsanız, hiç sıkıntı yok, inanın. Burası Alman ve İtalyan kültürünün iç içe geçtiği çok farklı bir bölge. Bu nedenle hem Alman mutfağını hem de İtalyan mutfağını burada bulacaksınız. Size birkaç fikir vermesi açısından biz neler yedik onları tavsiye edebilirim:

İlk gece otelimize 5 dakika yürüme mesafesindeki Alman mutfağının güzel bir örneği diyebileceğim Oberwirtskeller'i denedik ve çoooook memnun kaldık. Ekim ayı balkabağı zamanı aklınızda bulunsun. O yüzden eğer Ekim ayı içinde buralara geldiyseniz balkabağı çorbası içmelisiniz (Kürbiskremsuppe). Ya da kestane çorbası deneyebilirsiniz. Güzel yemekler yiyeceğiniz garanti.

ve tabii ki Güney Tirol'e gelmişken buranın özel şaraplarından denememek olmaz. Ev yapımı çeşit çeşit şarapları var. Tatlı üzüm şarabı harika.

İkinci akşamsa Merano şehir merkezinde İtalyan pizzalarından denedik. Şehir merkezinde pizza bulmak konusunda hiç sıkıntı yok.

Maliyet hakkında biraz fikir vermem gerekirse, Güney Tirol çok ucuz bir bölge değil. Eğer akşam yemeğini bir pizzacıda yerseniz 2 kişi için yaklaşık 30 € planlamalısınız, eğer alman mutfağı deneyecekseniz yanında şaraplarını da tadacaksanız 2 kişi yaklaşık 60 € planlamalısınız. Gerçek bir İtalyan restoranında deniz ürünleri deneme  imkanınız da var ayrıca. Biz mesela Trip Advisor tavsiyesi üzerine çok iyi bir mekan bulduk. Ancak konsept olarak bize fazla şık gelince şehir içinde daha normal bir restoranda yemeğe karar verdik. Ancak dediğim gibi Güney Tirol tüm seçenekleriyle herkesi memnun edecek türden.

Bir kaçamağın daha sonuna geldik... Avrupa masalsı tatiller yaşamak isteyen sizleri bekliyor.