30 Kasım 2014 Pazar

Görülmeye Değer Venedik Adaları: Murano ve Burano

Eylül 2014

Burano Adası / İtalya

Venedik'e kadar gelip de cam işçliğiyle ünlü Murano ve dantelleriyle ünlü Burano adalarını görmemezlik etmeyin derim. Bu adalar o kadar renkli, o kadar huzur dolu ki; Venedik'teki turist kalabalığının tersine burada sakin bir gün geçirebilirsiniz. Benden söylemesi.

Venedik'ten kalkan feribotlarla yaklaşık 1-1:15 saatte Murano Adası'na oradan da Burano Adası'na ulaşabilirsiniz. Bunun için kişi başı 20 Euro olan günlük feribot bileti almanız yeterli. Bu biletle 24 saat boyunca seyahat edeblirsiniz. Tek yön feribot biletleri 7 Euro. Eğer 2 adaya da gidecekseniz günlük bilet almak daha karlı.

Murano Adası
Biz ilk olarak cam işçiliğyle ünlü Murano Adası'na gittik. Cam işçiliğinin sergilendiği dükkanların vitrinlerini hayran hayran seyretmek, camdan nasıl böyle muhteşem bir eser ortaya çıkarmışlar diyerek şaşırıp kalmak, bol bol fotoğraf çekmek Murano Adası'nda yapılabilecek en güzel aktivite...

Murano ve Burano Adaları da Venedik gibi dar sokaklardan ve kanallardan oluşuyor. Kanallar boyunca renkli renkli, alçak evlerin sıralı olduğu bu adalarda oldukça rahat, koşturmasız bir gün geçirdik.

Murano Adası'nın ünlü cam işçiliğine güzel bir örnek
Murano'da adanın tamamını dolaşmak zaten max. 1 saat. O da vitrinlere bakarak, rahat bir gezmeyle. Hal böyle olunca kanal boyunda bir mola verip adanın keyfini çıkartmak için bol bol vakit oluyor.

Murano Adası

Biz kanal boylarında dolaştıktan ve kanal boyunda yeralan bir cafede mola verdikten sonra şöyle bir adanın arka sokaklarına da göz atıp yönümüzü Burano Adası'na çevirdik.

Bizim ekip Murano sokaklarında
Ve sırada '5.000 kişilik Murano'dan' daha küçük olan Burano Adası var. Sanırım ben Burano Adası'nı daha fazla sevdim.

Burano Adası
Burano'daki dar kanallar boyunca sıralanmış pastel renkli evler gözlere muhteşem bir şenlik sunuyor.

Burano Adası'nda şöyle bir turlayıp dükkanları gezdikten sonra akşam yemeği için gözümüze bir restoran kestirdik önce. Akşam yemeğine daha vakit olduğu için de öncesinde Trattoria da Primo adlı restoran/cafede mola verdik.

Tüm ekip birarada

Mola sonrası ise akşam yemeğinde gerçek İtalyan pizzası yemenin mutluluğuyle karnımızı doyurduk. Önce 6 kişiye 3 tane pizza yeter dedik. Ama öyle olmadı. Lezzetli pizzalardan bir 3 tane daha söyledik.

Yemek yediğimiz yerin ismi Pizza Trattoria/Pizzeria kron coronato (6 kişi için toplamda bahşiş dahil 82 Euro ödedik).

ve yemek yediğimiz İtalyan Restoranında çekilmiş bir kare:

Gece çökünce ışıl ışıl Burano adası ayrı bir güzeldi.

Burano Adası

Akşamsa 40 dakika süren feribot yolculuğuyla Venedik'e ulaştık ve gece kapanışını Venedik'te bizim cafede canlı müzik eşliğinde yaptık. (Venedik'teki müptelası olduğumuz Cafe Bacarando Adres: Corte de l'orso).

Biz Venedik kaçamağımızı Murano ve Burano Adaları ile tamamladığımız için çok mutlu olduk. Eğer siz de Venedik'e kadar geldiyseniz bir gününüzü bu iki adaya muhakkak ayırın derim.

Venedik Gezi Rehberim için lütfen tıklayın: En Pratik Venedik Rehberi

Venedik ve adalar kaçamağı sonrasında ertesi gün vurduk yine yollara. Yönümüz aşk şehri Verona ve İtalya'nın ünlü Garda Gölü'ydü.

Şaraba meraklıysanız, Garda Gölü'nü henüz çok yakından tanıma fırsatınız olmadıysa sizin için hazırladığım Garda Gölü rehberini kaçırmayın derim. Çok yakında bloğumda yer alacak ...

Off the Road on The Track Murano ve Burano Adaları'nda keşif için iz peşindeydi bu sefer ...