18 Şubat 2013 Pazartesi

Balkanlarda küçük bir ülke - Karadağ

Kotor - Karadağ
Lonely Planet tarafından 2013 yılında gezilmesi gereken top 10 arasında 2. sırada Karadağ var... Şimdi tam da sırasıyken ben de sizler için Karadağ tatil notlarımı yayınlıyorum...

Balkanları keşfetmeye devam ediyoruz ve sırada Avrupa'nın en yeni ülkelerinden biri olan Karadağ var. Karadağ, dağılan Yugoslavya'nın ardından 2006 yılında bağımsızlığını ilan etmiş çiçeği burnunda bir ülke.

Karadağ'ın başkenti Podgorica. Ancak başkent çok turistik bir yer değil. Ülkenin gezilmeye değer yerleri Kotor, Budva, Stari Bar ve Ulcinj gibi tarihi şehirleri.

Kotor - Karadağ

Kotor, Karadağ'ın en güzel şehirlerinden biri. Taş evleri, dar sokakları ve arnavut kaldırımlarıyla görülmeye değer. Dar sokaklar arasında dolaşırken birden karşınıza çıkan cafelerde, restoranlarda keyif yapmak için muhakkak zaman ayırın.

Karadağ, adına yakışır bir şekilde dağlarla çevrili bir ülke. Kotor da dağlar ve surlarla çevrili bir şehir. Şehrin merkezinde dolaşırken taş evlerin arasından insana göz kırpan dağlar ülkeyi görmeye değer kılıyor bence.

Eğer zamanınız varsa Kotor'da bulunan çoğu 12. ve 13. yüzyıllardan kalma Romanesk tarzı kiliseleri gezebilirsiniz. Ayrıca Aziz Trzphon Katedrali ve 6. yüzyıldan kalma Saat Kulesi gezilip görülebilir.

Kotor Kale Surları

Karadağ'ın para birimi Euro. Ülkede yaşayanların yüzde 43'ü Karadağlı, yüzde 32'si Sırp ve yüzde 8'i Bosnalı. Ülkede Müslüman Arnavutlar azınlıkta, halkın yüzde 75'i Ortodoks.

Ülkenin bu etnik yapısını tüm şehirlerinde görmek mümkün. Biz Kotor'da şehrin sokaklarında dolaştıktan, cafelerinde keyif yaptıktan sonra günlük pazarını da dolaştık. Gözümüze güzel gelen petek baldan satın alarak Budva'ya doğru yola çıktık...

Karadağ'da sahil şeridinden ilerleyerek yola devam ettik. Hırvatistan'ın Adriyatik kıyısındaki sahillerinin hemen ardından Karadağ sahilleri başlıyor. Karadağ'ın Adriyatik kıyıları sadece 293 km olsa da burada irili ufaklı birçok koy var.

Budva, Karadağ'ın en güzel sahil şehirlerinden biri. Karadağ'a hakim olan dağ manzarası eşliğinde burada deniz tatili yapmak keyifli olacaktır diye düşünüyorum. Ayrıca yazın surlarla çevrili tarihi şehirde düzenlenen müzik festivaline denk gelirseniz tatiliniz daha da keyifli olabilir.

Biz Budva'dan arabayla geçip mola vermek için bir başka güzel şehir olan Sveti Stefan'ı seçtik.

Sveti Stefan - Karadağ
Sveti Stefan'da denizin içinde bir yarımada üzerine kurulmuş bir otel var. Yukarıdaki fotoğraf bu otele ait. Oraya sadece otel müşterilerinin geçmesine izin veriliyor. Fatih ve Ömer'den bir başka tatilimizde bu otelde kalmak için söz aldıktan sonra  burada bol bol fotoğraf çekmek yetindik biz, ama şimdilik :)) Bu otelde kalmak keyifli olacaktır diye düşünüyorum. Balayı çiftleri bu fikri bir değerlendirin derim. Son zamanlarda balayı için Tayland'a giden çift sayısı artsa da ben balayı için eski kıta Avrupa'yı daha farklı ve romantik buluyorum...

Biz Sveti Stefan sonrası biraz daha güneye doğru ilerleyip Petroviç'te deniz keyfi yaptık. Karadağ'da plajlarıyla ünlü başka bir yer ise Ulcinj. 30.000 nüfuslu bu küçük yerleşim yerinde Küçük Plaj (Mala Plaza) ve Büyük Plaj (Velika Plaza) deniz keyfi için turistlere önerilen plajlar. Biz oralara gitmesek de ben de öneri olarak bloğumda sizinle paylaşmak istedim. Eskiden Ulcinj Kuzey Afrikalı korsanların üssüymüş. Ayrıca Osmanlılar yaklaşık 300 yıl burada hüküm sürmüş.

Karadağ için başka nereleri önerebilirim size diye sorarsanız cevabım Durmitor Ulusal Parkı olacaktır. Bu ulusal parkta en büyük göl olan Kara Göl (Crno Jezero) olmak üzere tam 18 göl var. Benim gezi kitapların buraya ait  gördüğüm fotoğraflar süperdi. Güzel bir manzara bulacaksınız orada emin olun.

Dubrovnik'ten günübirlik arabayla keşfe çıktığımız bu küçük Balkan ülkesi bizim çok hoşumuza gitti. Adı gibi kara dağların ülkesi Karadağ Balkanlar gezinizde muhakkak yer alması gereken bir ülke... Burayı sakın es geçmeyin derim.

Lonely Planet 2013 gezi önerileri: Best in Travel - 2013 / Top-10 Countries

Değerli yorumlarınızı bekliyorum.

Gökçe Demirci

(08-19.09.2010 Balkanlar Tatilinden)

Hırvatistan - Bosna Hersek - Karadağ Tatil Notları 3. Kısım: Karadağ

Bu yazı dizisinin diğer kısımlarına aşağıda yer alan linklerden ulaşabilirsiniz:

1. Biz de sizinle ayni yaz gezmisiz buralari, biraz gec gelsek sizle karsilasacakmisiz :) Balayi icin kesinlikle ideal bir rota, denedik onayladik :) Biz de Karadag'i, Bosna ve Hirvatistani gezdik ve coook begendik. hele ki oralarda yedigimiz yemekleri dusununce hala agzimiz sulanir! yalniz Kotorun sahil seridinin arabalar icin sozde cift yon olmasi ama tek arabanin zor gecmesi ve otel duslarindan bile tuzlu su akmasi haric tabii :) ellerine, agzina saglik, cok guzel olmus yazin Gokcecim!

2. Merhaba Sedacım,

Güzel yorumun için çok teşekkür ederim. Sizin balayı için bu rotayı seçtiğinizi bilmiyordum. Avrupa'da tarih ve deniz tatili için ideal bir rota bence de, hem de oldukça romantik :)) Biz Dubrovnik'te kaldık ve Karadağ'a günübirlik geçtik. Bu nedenle Karadağ otelleri hakkında yazamadım. Ancak yollar konusunda sana katılıyorum. Ama en azından güzel bir manzara eşliğinde ilerliyor insan.