1 Eylül 2013 Pazar

Dağlara yeniden merhaba...

Berchtesgadener Land - Königsee

3 haftalık İzmir&Bodrum tatili sonrası dağları ne kadar çok özlediğimizi anlayınca, haftasonu kaçamağı yapalım istedik ve cuma günü iş çıkışı vurduk kendimizi yollara... Yönümüz Berchtesgadener Land ve Königsee. Königsee, bizim Münih'te yaşamaya başladıktan sonra yaptığımız ilk kaçamak yeri. Bundan tam 4 sene önce orayı gördüğümde aynen şöyle demiştim "Dünya'da cenneti gördüm, çok şükür!". Sonraki 4 sene epey yol katettik, birçok seyahatler yaptık, sen bir de Uzungöl'ü gör diyenler çıkınca, kalktık Münih'ten Trabzon'a gittik, Uzungöl'ü gördük. Ama bu geçtiğimiz 4 sene boyunca benim fikrim değişmedi. Königsee, Dünya'daki cennet benim için. Neden mi? İşte cevabı.

Königsee, Bavyera'da Berchtesgadener Land içinde, dağların arasına gizlenmiş masalımsı bir göl. (Yükseklik 630 metre, yüzölçümü 132,68 km2). Görür görmez gölün rengi beni etkilemişti. Sonraysa sessizliği... Elektrikli motorla çalışan küçük gezi tekneleriyle bu gölde dolaşmak o sessizliği paylaşmak için çok güzel bir fırsat.

Yüksek dağlarla çevrili Königsee'nin muhteşem bir yankı özelliği var. Teknelerle sessizce bu gölde ilerlerken, tekneler duruyor ve teknedeki görevli trompet çalmaya başlıyor. İşte o zaman dağlarda yankılanan trompet sesi insanı büyülüyor.

Königsee'de bu güzel tekne turu sırasında çevredeki dağlarda yürüyen insanları farketmiştik ve bir dahaki sefere biz de o dağlarda yürümeliyiz diye geçirmiştik içimizden. Kısmet bu haftasonunaymış. Bizi motive eden en önemli şeyse dağlardan bizi karşılayacak olan Königsee manzarasıydı ki tüm yorgunluğumuza değdi.

İşte haftasonu kaçamağımızın ayrıntıları:

Cuma akşamı saat 18:00 gibi işten çıkar çıkmaz vurduk yollara ve yaklaşık 1,5 saatlik araba yolculuğu sonrası ilk gece için ayarladığımız otele ulaştık. Kaldığımız yer tipik bir Bavyera oteliydi. Bir karı-kocanın işlettiği, en fazla 10 odanın bulunduğu ve eski tarz döşenmiş, dağların yeşilliklerin arasında butik bir otel. İsmi Karolinenhof (Adres: Weissbachstrasse 19, 83457 Bayrisch Gmain, oda ücreti 68,20€ gecelik/2kişi kahvaltı dahil). Şanslıydık ve en güzel manzaralı oda bize denk geldi. Buraya yolumuz tekrar düşerse 19 numaralı odayı istemeyi unutmamalıyız.

Karolinenhof
Balkonumuzdan manzara
Akşam yemeği içinse kısa bir yürüyüşle Avusturya'ya geçtik :)) Şaka yapmıyorum. Kaldığımız otelin bulunduğu sokak tam Almanya-Avusturya sınırında. Sokağın bir tarafı Almanya diğer tarafı Avusturya. Yürüyerek sınırı geçtik bu sırada da rahmetli Kemal Sunal'ın Propaganda filmini andık.

Kaiser Karl Restoran

Güzel bir akşam yemeği sonrasında ise güzel bir uyku uyuduk. Çünkü ertesi gün güzel ama yorucu bir parkur bizi bekliyordu.

Jener'de saat 10:30 sularında başlayan dağ yürüyüşümüz akşam 16:00 sularında Könügsee'ye ulaşmamızla tamamlandı. İşte o yürüyüşten birkaç fotoğraf:

Yürüyüşe başladık...

Kısa bir molayı hakettik

Mola yerimiz

Bu yürüyüşün diğer güzel tarafı ise yürüyüş sonrası başlangıç yerimize ulaşmak için başta anlattığım o gezi teknelerine binmemizdi. Böylece hem yürüdük hem de tekneyle gölün keyfini çıkardık.

Hem içimize çektiğimiz bolca oksijenin, hem de yol boyunca bize eşlik eden Königsee'nin muhteşem manzarası nedeniyle sarhoş olmuş bir şekilde akşam otelimize vardık. Dağ ve yemyeşil bir ormanının eteğine kurulmuş bu otel tüm yorgunluğumuzu geçirdi (Hotel Mauthäusel, adres Deutsche Alpenstrasse 1 D-83458 Weissbach/Schneizlreuth, ücret 82€ gecelik/2kişi kahvaltı dahil).

Otel Mauthäusel

Blog yazımı yazarken

Otel Mauthäusel
Dağlara karşı akşam yemeği ve pazar sabahı kahvaltısı sonrası pazar günü yürüyüş yapmak yerine odamızda kalarak kitap okumaya karar verdik. Doğanın sessizliğine ortak olabilmek... Bence en güzeli...

Doğayla iç içeydik, hem yürüdük hem dinlendik. Bir haftanın stresini üzerimizden attık ve yeni bir haftaya merhaba demek için bol bol enerji topladık. Gezimiz amacına ulaşmıştır! :))

Bir haftasonu daha bitti.Yeni gezilerin, yeni yerlerin hayaliyle yeni bir haftaya başlıyoruz. En büyük motivasyonumuz ise doğru iz üzerinde olmamız...

Genel Değerlendirme:

2 gece/2 gün olarak planladığımız bu haftasonu bize yol masrafı hariç 300€ 'ya mal oldu. Kaldığımız her iki oteli de öneriyorum. Özellikle Otel Mauthäusel benim favorim. Bundaki en büyük etken ise otelin manzarası. Doğayla içi içe olabileceğiniz bir atmosfer sunuyor size. Yürüdüğümüz yolu genel olarak değerlendirmem gerekirse, çok zor olmayan ancak kondisyon gerektiren bir yol. Özellikle iniş kısmı zorlayabilir. Sık sık yürüyüş yapan biriyseniz zorluk çekmeyeceğinizi düşünüyorum. Zaten o bölgede her zorluk seviyesine hitap eden birçok yol var. Herhangi birini seçip yürüyebilirsiniz. Berchtesgadener Land bölgesi Bavyera'da yürüyüş yapabileceğiniz ve göl keyfini yaşayabileceğiniz çok güzel bir bölge. Benim Bavyera'daki favorilerimden. Bu bölgeye Nisan-Ekim ayları arasında gelmenizi tavsiye ederim. Çok sıcak olmamakla bereber, yağmuru yoğun bir bölge. Ancak bölge bahar zamanı yürüyüş severlerin gözdesi.

Gökçe Demirci

30.08-01.09.2013
Berchtesgadener Land & Königsee Trekking

1. doğrusu İzmir tarafına uğrayıp da sizinle tanışamadığımıza üzüldüm.İnşallah başka sefere;evet göl çok hoş.Yine de Nihat Doğan'ın ajitasyonuna bağlayayım:"Benim memleketimin koyununun bakışı başka güzel."
    Bence bir de sizin birbirinize olan sevginiz oraları güzelleştiriyor.sevgiler:)))

2. Merhaba,

teşekküer ederim bu güzel yorumun için. Nihat Doğan benzetmesine de bayıldığımı itiraf etmeliyim :))

İnşallah bir sonraki sefer görüşme imkanımız olur.

Sevgiler

3. Ne güzel yerler gezmişsiniz, ben de gezmeyi çok severim..
    Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.
    16. takipçiniz benim.
    Bu arada birbirinden güzel hediyeleri olan 3 farklı çekilişim var, kaçırmayın derim, muhakkak beklerim :)

4. Merhaba white glaze,

bu blog benim bebeğim henüz. Hergün artan izleyici/takipçi sayısıyla, gelen bu güzel yorumlarla mutlu oluyorum ve daha çok yazmak/paylaşmak için elimden geleni yapıyorum.

Bloğunu inceleyeceğim muhakkak, bakarsın ben kazanırım o güzel hediyelerden birini.

5. Merhaba Gökçe,
    Bayerisch Gmain'den Königsee'ye dağ yürüyüşü dışında toplu ulaşım mümkündür, değil mi?

Bavyera'ya doyulmaz...

1. Merhaba,
      Bayerisch Gmain'dan Königsee'ye biz de dağlar üzerinden ulaşmadık. Arabayla Königsee'ye gittik ve oradan başladık yürüyüşe.
      Königsee'ye trenle ulaşmak mümkün. Münih üzerinden geçen trenlerle Berchtesgaden'a ulaşabilirsiniz. Oradan da Königsee'ye giden 841 ve 842 No'lu otobüslere binmeniz gerekiyor. Türkiye'den gelecekler de Münih ve Salzburg'a uçabilir. Salzburg üzerinden gelenler de Salzburg tarafından trene binebilir. Tren istasyonu Berchtesgaden. Bölge hakkında başka sorunuz varsa lütfen yazın. Biz Königsee sevdalıları olarak bölgeye her sene gidiyoruz. 2-3 günlük bir Bavyera kaçamağı için yardımcı olmak isterim. Selamlar